Zajednica saveza osoba s invaliditetom Hrvatske (SOIH) održala je 13. Svibnja 2025. Edukaciju o Registru osoba s invaliditetom. Na edukaciji su se predstavili svrha i značaj proširenja Registra zbog kriznih situacija te je dan osvrt na način podnošenja podataka.
Ravnateljstvo civilne zaštite i HZJZ dogovorili su proširenje Registra osoba s invaliditetom s kontakt podacima koji su nužni su za učinkovitije spašavanje. Hrvatski zavod za javno zdravstvo prikuplja navedene podatke u sustavu e-Građani, a također i izravno na poveznici: https://hana.hzjz.hr. Time će se povećati učinkovitost spašavanja osoba s invaliditetom u hitnim situacijama, a već kod samog poziva prema broju 112 operater će znati da se radi o osobi s invaliditetom te da se u slučaju hitnih evakuacija zna gdje se one nalaze.
Pozivamo sve osobe s invaliditetom da putem sustava e-Građani dopune svoje podatke u Registru:
– telefonski broj
– e-mail adresa
– preferirani način komunikacije
– adresa (grad, naziv ulice, broj, kat, ulaz i sl.)
– radi što efikasnijeg djelovanja potrebni su i podatci o skrbniku, prevoditelju ili asistentu.
Uz sustav dopune putem e-Građana Hrvatski zavod za javno zdravstvo ima i pozivni centar za osobe s invaliditetom te se nakon poziva na broj 091 4683 065 ili slanjem e-pošte na adresu invaliditet@hzjz.hr javlja djelatnik HZJZ-a koji daje upute onima koji nisu u sustavu e-Građani kako da sigurno dostave podatke u Registar.
Budući da se radi o projektu See Me 2 – Safe and Equal in EMErgencies 2 koji vodi Ravnateljstvo civilne zaštite podatci će biti dragocjeni ne samo za službe žurnog djelovanja nego i za sve one osobe koje se nađu u kriznim situacijama.
Dostaviti podatke = biti žurno prepoznat u kriznoj situaciji.
Na edukaciji je sudjelovala I predstavnica Društva multiple skleroze Grada Zagreba te se Društvo aktivno uključilo u informiranje svojih članova o važnosti i načinima dostave podataka.